Už jste poděkovali zákazníkům za věrnost?

Po dvouletých restrikcích a omezeních spojených s pandemií Covid-19 je nejvyšší čas zrevidovat také složení a stav vašich zákazníků. Přestože některé společnosti „pospávaly“, trh se mezitím posunul o míle daleko a co bylo status quo v zimě 2020, dnes už neplatí. To se týká i situace na straně zákazníků. Proto si nyní zaslouží vaši speciální pozornost.

Dali jste jim v poslední době najevo, jak moc si jich vážíte? Pokud se vám nyní zdá, že je vhodná chvíle oslovit je s poděkováním za loajalitu zejména v těch uplynulých 2 letech, inspirujte se těmito tipy:

  1. Osobní kontakt má svoji hodnotu.

Posun k on-line komunikaci je jistě důležitým krokem v evoluci obchodu. I když jeho efektivita a praktičnost je nesporná, nezapomeňte na kouzlo osobního setkání s podáním ruky a rozhovorem tváří v tvář. Vytvořte si seznam důležitých zákazníků, na kterých závisí váš obchod. Nastavte si plán osobních schůzek pro jarní měsíce, a kromě debaty o budoucích obchodních vztazích nezapomeňte vyslovit poděkování za loajalitu v dobách zlých. Koneckonců, pokud se náhodou „něco pokazí“, budou vás posuzovat s mnohem větší tolerancí.

  1. Uspořádejte „Den ocenění zákazníků“.

Pořádali jste před Covidem pravidelně Dny otevřených dveří nebo Akce spojené se setkáním zákazníků? Dejte těmto prozákaznickým aktivitám letos nový kabát. Nazvěte je například „Dnem ocenění věrných zákazníků“ Odlišíte se od konkurence, a navíc jim dáte již v pozvánce vědět, že si vztahu s nimi skutečně vážíte a uvědomujete si jejich věrnost. Propagace zvláštního dne ocenění zákazníků je oživující technikou jak pro maloobchod, velkoobchod i online podniky. Je to skvělá příležitost k představení inovací, nových produktů nebo i oznámení nejvýznamnějších změn za poslední 2 roky. Nezapomeňte tyto akce propagovat na sociálních sítích, v médiích, newsletteru, webových stránkách apod.

  1. Pošlete pohlednici.

Že to zní, jak „z minulého století“? Právě proto to funguje. Odeslání osobní karty nebo pohlednice vaší věrné cílové skupině se nedělá každý den. Obdržíte-li osobní poděkování od vašeho obchodního partnera s vyjádřením vděku za věrnost v těžkých časech, pocítíte sounáležitost, která se zaryje do vašeho vědomí, a přitom moc nestojí. Tak zkrátka funguje lidský mozek.

4.            Jděte s dobou i v pro-zákaznickém přístupu.

Zvláštní gesta uznání vůči zákazníků jsou důležitá, ale revizi si zaslouží i váš standartní zákaznický servis. A proto neváhejte prověřit, zda i v tomto bodě jste pro zákazníky atraktivní a spolehliví.

  • Prověřte aktuální potřeby a spokojenost vašich zákazníků.
  • V případě potřeby poskytněte zaměstnancům zákaznických služeb proškolení.
  • Investujte do nejpokročilejší technologie pro zavedení moderního zákaznického servisu
  • Inspirujte se u jiných podnikatelů. třeba v podnikatelské komunitě TAB Board.